Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

fredag 30 april 2010

Vintern rasat ut bland våra fjällar...

Snart bär det av till valborgsmässofirande här i Hillerstorp. Vi skulle egentligen varit nere vid kusten i Gullbranna med vår husvagn, men det blir inte alltid som man tänkt. Det blev någon slags kortslutning när jag satte på kylskåpet, så säkringarna rök. Vi försökte ett par gånger till, men samma sak hände igen. Vi har i alla fall konstaterat att det är kylskåpet det är fel på, allt annat fungerar. Vi vill gärna att allt ska fungera, när vi ställer upp vagnen för säsongen. Så vi får väl avvakta och se, när vi kan få det lagat. Det blir väl fler helger...
Jag får i alla fall en extra dag i trädgården i morgon, om vädret tillåter.
Jag önskar er alla en fin Valborgsmässoafton och en skön helg med en bild från Göteborgs Botaniska Trädgård för ett år sedan!

9 kommentarer:

  1. Jo det blir väl många helger att åka iväg med husvagnen innan sommaren är slut=)).
    Önskar de jen skön valborg trots regnet. Vi kan ju hoppas det spricker upp. /Knatten

    SvaraRadera
  2. wonderful flowers.green greetings Sandra

    SvaraRadera
  3. Underbar blodört! Den är verkligen fin. Hade gärna läst vad tidningen Dagen skrivit. Reportern lovade mig ett ex, men inget har kommit.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Oj så fint. Blodörten har jag också köpt förra året, men den ville inte blomma. Misstänker för mager jord...?

    SvaraRadera
  5. Hej vännen.
    Tack snälla du för din hälsning hos mig! Va glad jag blev!! Tack!!
    Men usch, va otäckt. Tycker det är bra tänkt av er att vilja ha allt i gjordning innan!!
    Sånt är otäckt tycker jag.
    Jag vill önskar dig en underbar helg & lycka till med kylskåpet!!!
    Varmaste kramen till dig min vän!!
    // Tina

    SvaraRadera
  6. Hoppas det ordnar sig med husvagnen, så ni får den i ordning!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    //Margot

    SvaraRadera
  7. Trevlig blogg hit tittar jag igen//Britt

    SvaraRadera
  8. men vilken tur att ni kollade före ni for, skulle ha känns snopet då ni kom fram om det inte funkar

    Ha det gott /Berit

    SvaraRadera