Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

måndag 21 februari 2011

Pelargoner, pelargoner

Idag har de pelargoner, som inte är alltför vidlyftiga fått komma in i huset. De  har övervintrat i växthuset, de större får stå kvar där så länge. Jag har ansat och klippt ner dem och satt en hel del sticklingar.
Nu står de i tvättstugan under ett lysrör och ser inte alltför roliga ut! Jag har inte planterat om dem än, jag måste skaffa hem mer jord.

Här har jag satt en del sticklingar i vitmossa, jag hoppas på fler plantor!
Här kan du läsa mer om metoden!

Här är lite bilder på några av mina pelargoner, när de blommor






Jag är förtjust i pelargoner, som ni kanske förstår!

Ha en riktigt skön vecka!

12 kommentarer:

  1. Oj vad många pelargoner :) och vad många olika sorter du har. De är verkligen vackert med pelargoner, men själv lyckas jag inte så bra med dem :( vet inte vad jag gör för fel. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbart det ser ut Christina;)) Hoppas nu att du får riktigt många att rota sig:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Det var många fina pelargonier du har. Hoppas att många av dina sticklingar tar sig så du får ännu fler.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Alldeles underbart Christina! jag har också pysslat med pelargoner som har fått komma in i 'civilisationen' från källaren. De har blivit klippta och sticklingarna har blivit planterade!
    Visst känner man vååår i luften?!/Anja

    SvaraRadera
  5. Vilka skönheter du bjuder på. I vitmossa?
    Det var nytt för mig måste jag testa.
    Tack för din gullig ord om mina sidor.
    Du skall veta att man är en ensam själ som sitter framför dator och skriver dem.
    Du har gjort min dag.
    Kanske det blir bättre och bättre när jag blir mera van.
    annika

    SvaraRadera
  6. Hej Christina!
    Så många fina Pelargoner du har!
    En härlig tid nu då vi närmar sig en ny odlarsäsong, frösådder, sticklingar, köp av löka m.m.
    Sticklingar satt i vitmossa var nytt för mig, det ska jag pröva.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. ALLA dina pelargoner var väldigt vackra!
    Själv har jag bara tre stycken som jag försökt övervintra i gästrummet. Det är två vanliga stora lila och så en minimini vit med fläckar som jag fick av en trädgårdsförening som tack på Öppen Trädgård.
    Normalt brukar jag köpa nya varje år, dom står alltså utomhus hela sommaren, men dom blev så fina förra året så jag tänkte försöka testa med att låta dom övervintra.

    SvaraRadera
  8. Som det spirar hos dej, Härligt!!

    Mina övervintrare har med börjat få fart....

    SvaraRadera
  9. Älskar också pelargoner. Vilka fina sorter du har . Den fläckiga stjärnpelargonen ser ut som den jag har. Jag håller på att sätta om mina i ny jord men har inte hunnit med alla än.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh, så många fina du har, Christina! Vad spännande att du sätter sticklingar i vitmossa... varför det? Rotar de sig lättare?
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Nu har jag lagt in en länk ovan till ett tidigare inlägg om sticklingar i vitmossa!
    Christina

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara pelargoner du har!
    Här övervintras inga pelargoner kanske lite synd men tyvärr räcker varken tid eller kunskap till.
    Ha en bra fortsättning på veckan!
    Märta

    SvaraRadera