Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

måndag 14 mars 2011

Vårteckenutmaning nr 3

Dags att visa vårens framfart. Här hos mig har det inte hänt så mycket i trädgården sedan förra veckan. Snön har börjat smälta bort i vissa delar, men än är det mycket kvar. Men däremot har jag lite vår inomhus. Forsythiakvistar, som jag tagit in, blommar för fullt nu.

Tulpaner ger också vårkänsla

På verandan står en kruka med minipenséer. De är så söta!

Men på baksidan av huset ligger fortfarande ganska mycket snö kvar.
Så jag får glädja mig åt blommorna inomhus och i kruka utanför dörren så länge!

Vill du se fler vårtecken klicka på bilden 'Vårteckenutmaning' i högerspalten. Där finns länkar till fler bloggar!

Jag önskar er alla en riktigt skön vecka!

8 kommentarer:

  1. Tänk när Forsythian blommar så fint ute. Men precis som du gjort kan man plantera en kruka med penseer så får man lite vårkänsla. Jag har sett bofinken idag - ännu ett vårtecken.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men ni har det varmt och skönt ser jag på din termometer i vänstra listen. Nu får allt er snö töa undan...

    Underbart vacker tulpan du visar - den pyttelilla rodnaden...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Hej Christina!
    Ljuvligt med vårblommande kvistar och Tulpaner är aldrig fel.
    Ser att du har några fläckar barmark, härligt!
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig färg på tulpanen. Första penseérna är inte dumt. Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt, jag ska nog ta in några forsythiakvistar nu i veckan:) Kanske kan piffa till lite extra i vardagsrummet när allt är färdigmålat och städat:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Det är tur att man själv kan skapa lite vår inomhus när vädret inte riktigt vill.
    Köpte mina första penséer idag, det har jag längtat efter!
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  7. Tog bort forsythian i somras för att ge plats åt en magnolia jag föll för hos Tommy Ahnby. Nu kan jag känna lite saknad efter kvistar att kunna driva i blom. Visst är de vackra - särskilt inomhus :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Har ingen egen forsythias men de växer i massor på allmänningen en bit här ifrån. Så en och annan kvist får kanske följa med mig hem.
    Fina foton Christina. Ha en bra helg.
    Här har i fått 10 cm nysnö under natten......

    SvaraRadera