Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

fredag 29 januari 2010

Solen har verkligen visat sig från sin bästa sida idag. Klarblå himmel, men ganska kallt. Jag och maken har varit ute på promenad och sedan har jag sått ett antal perenner ca 10 st. Nu är det dags att föra in i datorn vilka det är, så att jag har ordning och reda. Om ett eller ett par dygn åker champinjonlådan med krukorna ut i snön. Sen får jag börja drömma om nya rabatter med ett överflöd av blommor. Det är inte alltid det blir som man tänkt sig, men i drömmen är allt perfekt!

3 kommentarer:

  1. Hej, hej! Vilken fin blogg du har! Nu har jag kommit ikapp med det egna och ska plöja mig igenom oläst och börja kommentera.
    Jo, nog har drömmarna börjat...fast visst brukar verkligheten bli bättre än drömmarna?!

    SvaraRadera
  2. Tack Anette! Jo, visst kan verkligheten överträffa drömmarna ibland, men jag har så mycket visioner för min trädgård och tyvärr räcker inte orken till för allt.

    SvaraRadera
  3. Hallå Christina, vad skönt det är att läsa alla bloggar med frösådder och planering. Jag får sådana underbara vårkänslor så det är inte klokt :D

    Marit

    SvaraRadera