Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

måndag 3 maj 2010

Blå blommor

Idag har jag varit hos frissan och klippt mig, salongen ligger nära mitt fd jobb, så jag hälsade på där också. I eftermiddag har jag städat färdigt växthuset, det känns befriande att det är klart. I morgon ska jag flytta ut lite mer växter dit, vet inte hur jag ska få plats med allt. Har en hel del att skola om och sedan tar det ju inte mindre plats precis.
Om en stund ska jag åka till Gnosjö. Kenneth Lorentzon kommer till trädgårdsföreningen och säljer lite ovanliga växter. Hoppas att jag hittar några roliga växter. Presidentsippan, Jeffersonia dubia, som jag visar nedan har jag köpt av honom.
De här bilderna har jag tagit idag i min trädgård.
 Blå Dårört - Physochlaina orientalis
Vintergröna - Vinca minor

Jag önskar er alla en trevlig afton!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad det blommar fint hos dig. Blå dårört har jag aldrig sett, mycket fin.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Ja, den där "blå dårörten" såg otroligt tjusig ut. Den kan man ju helt klart tänka sig, alltså får man kolla in lite STA-marknader för det är väl där man hittar dom kanske!?

    SvaraRadera
  3. Jag har sått den blå dårörten själv, men Kenneth hade den till salu ikväll, så den kanske är lite ovanlig.
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  4. Presidentsippan är fin!
    Dårörten har jag sått, det blev bara fem plantor.
    Ha en fin dag!
    /Anette

    SvaraRadera