Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

fredag 21 maj 2010

Värsta ovädret!!!

Igår em kom det in ett riktigt åskväder över Hillerstorp. Det blixtrade och dundrade i ett, det haglade  och regnade otroligt mycket. Det var ett av de värsta ovädren jag varit med om. Det som jag sått i år och hade stående ute blev nästan helt förstört. Jorden skvätte/rann ur krukorna, så det är inte mycket kvar. Jag har ingen regnmätare, men mätte upp 8-10 cm i några kärl. De flesta andra växter klarade sig, men mycket blomning är förstörd och en del är avbrutet, men de växterna kommer ju igen. Nu hoppas jag slippa regn på ett tag.
Stjärnflockan har ju inte blommat än, så den hoppas jag få njuta av, flugor kan jag däremot klara mig utan!

Önskar er alla en skön Pingsthelg!

3 kommentarer:

  1. Usch, det är så tråkigt med åskskurar som slår sönder i trädgården. Man går och pysslar om sina växter som små barn och blir så ledsen när något blir förstört.
    Du får försöka njuta av det som klarat sig.
    En Trevlig Pingsthelg vill jag önska Dig!
    kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Jättetråkigt med åskväder som förstör i trädgården! Hoppas du får mycket blomning i allafall!!
    Ha en trevlig Pingsthelg!!

    SvaraRadera
  3. inte roligt med hagelskurar på blommorna..och åska gillar jag inte heller...hoppas din trädgård repar sig
    ha det gött/Berit

    SvaraRadera