Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

tisdag 27 juli 2010

Lite blandat

Vi har varit på västkusten en dryg vecka, så det var lite spännande att komma hem och se hur trädgården klarat sig. Vi hade ordnat tidsinställd bevattning till växthuset och krukor, så den delen hade klarat sig bra. Det har också regnat en del, så allt annat var OK också. Vi har haft bra semesterväder vid kusten, förutom någon dag med regn. Det är inte ofta man önskar regn, men nu var det välbehövligt och kändes helt ljuvligt och allting blev lite fräschare.

Jag tog några bilder på trädgården ikväll och har några från min promenadslinga vid kusten.

Här är gult blågull, som jag sått i år. 

Min crinum hade fått stora knoppar

Någon som vet om detta är pärleternell eller ulleternell?


Jag tog frön från en zinnia för ett par år sedan, jag sådde i fjol och fick inte upp någon. Jag försökte i år igen och det blev en planta.

Tror att detta är färgginst, den blommar för fullt just nu.

 Om jag inte minns fel, är detta armenisk näva

Sådana här härliga formationer kan man se i strandskogen i Gullbranna

Vägräcket är väl kamouflerat!

Jag hoppas att ni njuter av allt det vackra, antingen ni har ledigt eller inte! 
Jag önskar er alla en fortsatt skön vecka!!!

8 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder. Jag brukar så zinnia, jag tycker de är väldigt lätta att få att gro. Visst njuter jag av sommaren, nu är det mer behaglig värme.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. den gula blågullet var fin!!fin kort på den
    Ha det gott Berit

    SvaraRadera
  3. Mitt gula blågull är duktigt på att sprida sig, en söt liten växt.
    Vägräcket med sina rallarrosor syntes knappt! Minns för länge sedan då en av sönerna kallade blomman för "Lallalo".
    Den fina strandskogen vore något att vandra i. Mysigt.
    (Visst var det från dig jag fick höstanemoner, det måste det ha varit, väl? De är såå fina nu)

    /Anette

    SvaraRadera
  4. Anette!
    Nej, det var inte från mig du fick höstanemonerna. Jag har inga, dom vill inte trivas hos mig. Jag tror att jag skickade spanskt bergslejongap och kärleksgräs till dig, men dom växterna ville sig inte hos mig, så dom finns inte kvar.

    SvaraRadera
  5. vilka häftiga träd och zinnia är en fin blomma//Britt

    SvaraRadera
  6. Fina foton Christina! Din crinum verkar mycket spännande. Det skall bli intressant att se hur den ser ut när den slagit ut.

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder! Riktigt häftiga träd i den skogen. Intressant med gult Blågull, det har jag aldrig sett tidigare!
    Jag njuter av att vara ledig, men idag regnar det bara så man får hålla sig inomhus!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  8. Va trevligt med en blogg till från Hillerstorp:)

    SvaraRadera