Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

måndag 22 november 2010

Vacker vinterskrud

Idag när jag vaknade och tittade ut var världen vit. Snön som föll i fredags hade i stort sett smält bort igår, men nu hade vi fått ett nytt rent lager med snö. Tyvärr så är det plusgrader, så detta är väl snart borta också. Jag hann  i alla fall gå ut och ta några kort innan det började smälta bort.
Det är så vackert med snö på grenarna, här på södra gaveln.

Den nya rabatten ser ut som en chokladtårta med grädde.

Häromdagen var jag ute och tittade till övervintrarna i växthuset. Pelargonerna blommar för fullt, så jag tog några bilder. Jag tycker att vi behöver lite färg i novembermörkret!
 
 

Jag önskar er alla en riktigt skön fortsättning på veckan!

7 kommentarer:

  1. Vilka kontraster! Båda otroligt vackra./Anja

    SvaraRadera
  2. Vilka färgklickar;) Det behövs verkligen vid den här årstiden:)) Det vita är också vackert men det är så kallt:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Vilken färgklick du bjuder på. Jag längtar också efter lite snö nu som lyser upp det ute. Här regnar det varenda dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbara pellisar............
    Inte underbar snö.....

    SvaraRadera
  5. Härligt att kunna njuta av pelargoner nu. Visst är snön vacker. Jag välkomnar det vita täcket som döljer min lerträdgård.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vackra pellisar du bjuder på, jag gillar speciellt den där fläckiga och den rosaröda ovanför.
    Har en sån där fläckig fast en minivariant. Fick den som tack av en trädgårdsklubb som var här i somras under Öppna Trädgårdar. Ja, alltså jag fick välja men jag tog den allra minsta för den var så söt.

    SvaraRadera
  7. Både snön och färgklickarna är vackra. Måste vara roligt att ha ett växthus att gå till när man vill se lite blomning.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera