Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

söndag 6 juni 2010

Nationaldagen

Så har vi firat vår nationaldag igen! Själv var jag uppe ganska tidigt, skulle servera kaffe vid firandet i hamnen i Hillerstorp. Det finns alltså en hamn här, även om orten inte ligger vid en sjö eller ett hav. Men det finns en kanal, på den gick det förr pråmar från Marieholmsbruk till Hillerstorp, där man lastade om till järnväg. Hamnen i Hillerstorp har rustats upp och likadant i Marieholmsbruk. Sommartid finns det en båt/pråm, som går mellan orterna enligt turlista.
Vi började med kaffeservering. Sedan blev det en ekumenisk gudstjänst och efter den invigde landshövdingen, Lars Engqvist, hamnen. Därefter åkte han och vissa andra prominenta gäster med Svalan II på kanalen till Marieholmsbruk, där firandet fortsatte.
Jag och maken hade inte tid att åka dit, man kan åka bil också. Vi skulle ju medverka i teatern 'Änkeman Jarl' i Gnosjö på em.
Nu är vi hemma igen efter en fullspäckad dag.

Jag önskar er alla en skön söndagskväll och en ny underbar vecka!

6 kommentarer:

  1. Låter som du haft en fullspäckad Nationaldag!
    Önskar dig också en bra vecka!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft fullt upp. Själv har jag som vanligt donat i trädgården och kom inte ens ihåg att det var Nationaldag idag förrän jag åkte och köpte lite sommarblommor och såg alla flaggor!

    SvaraRadera
  3. Hej Christina!!!
    Å, va mysigt ni verkar haft det! vad va det för teater? Va ni med & spelade? Jag älskar teater!!!

    Hoppas att ni får en skön & välförtjänt nattsömn & att er Måndag blir lugn & skön!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  4. Hej Christina!!

    Vilken underbar blogg du har.

    Vad duktig du är att fotografera dina blommor och växter. Du verkar ha en jättefin trädgård. Kanske Läge för studiebesök.

    Hur går det med "Änkeman Jarl"?
    Vi jobbar för fullt med "Vita frun". Har även haft student i helgen och denna vecka är det skolavslutningar för dom andra barnen + för Ubbe och mej.

    Gröna hälsningar Ann

    SvaraRadera
  5. Ja, visst var det en härlig helg! För oss trädgård för hela slanten. Skrubbat trädäck och oljat utemöblerna också. Sådana tråkjobb går som en dans när solen skiner!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar sida du har moster! Låter som ni hade en trevlig oh spännande nationldag. Kul att ni fortsätter med skådespelandet. Det var ju perfekt väder för utomhusteater. Själva befann vi oss i Götet och firade både lilla Tyras 1-årsdag (Andreas brorsdotter) och vår allas nationaldag. Nöjda och belåtna kom vi hem igår kväll. Ha en fin vecka så hoppas jag att vi snart ses! Kram Pernilla

    SvaraRadera