Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

torsdag 17 juni 2010

Nu är alla krukorna ute

Idag har jag faktiskt gjort lite 'trädgårdsjobb'. Igår kväll hjälpte sonen mig med att flytta ut de största och tyngsta krukorna från växthuset. Så nu pryder de altanen och jag har idag arrangerad det hela så som jag vill ha det. Jag har också planterat om en catalpa, ett dvärgkörsbär och ett mandchuriskt valnötsträd i större krukor. Det sistnämnda ska få komma ner i jorden antingen till hösten eller nästa vår. Äntligen har de två sista tomatsorterna blivit planterade i sina hinkar och likadant med gurkplantorna. I år blev det 7 sorters tomater, förra året var det fler.

Min blå bergvallmo har slagit ut, så jag passade på att ta fram kameran och det blev lite andra bilder också.

Blå bergvallmo

En mörk akleja, jag var tvungen att ljusa upp bilden, för att den skulle synas.

Jättevallmon har flera härliga knoppar

En blå akleja

Jag önskar er alla ett skönt slut på den här veckan!

8 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra aklejor du har, du också. Visst kan man bli biten för mindre:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Hejsan Christina!

    Härliga bilder och den blå bergvallmon är ju så fin!/Anja

    SvaraRadera
  3. Blå vallmo är min dröm men jag lyckas inte med den hos mig.
    Jag undrar detsamma_När skall jag hinna med min trädgård?
    Hoppas du får en trädgårdshelg.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Så vackra aklejor du har och bergvallmon är otroligt fin!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  5. Sju sorters tomater det var inte dåligt//Britt

    SvaraRadera
  6. Härliga aklejor! Jag har tyvärr endast ljust rosa kvar, alla andra har gått ut.

    SvaraRadera
  7. Den Blåa Bergvallmon e fantastisk :)
    Håkan

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt när äntligen alla krukor är klara och på plats. Jag har några kvar att kämpa med.Vackra bilder från din trädgård som vanligt!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera