Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

fredag 26 februari 2010

Gumman Tö på besök....

och hon får gärna stanna kvar. Just nu bryter solen igenom, så jag får nog gå ut en sväng strax.
Jag har ju ett bildspel till höger i bloggen med bilder från Sydafrika. Idag tänkte jag visa ett par bilder därifrån. African Tulip Tree, Spathodea campanulata, är ett mycket vackert träd, som blommade när vi var där.
Den här bilden är tagen från bussen, så den är lite suddig.
Visar också en bild på blomman i närbild.                           

               






Ha en trevlig dag!        
         

4 kommentarer:

  1. Wow, vilka blommor. De kan inte tåla mycket regn...

    Trevlig helg, H.

    SvaraRadera
  2. Visst är gumman tö efterlängtad...underbart väder ute.
    kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Gumman Tö, har inte hittat norröver än. Hon skulle vara såå välkommen.

    SvaraRadera
  4. Jajemen, nu är våren här! Visst är det härligt! Livet leker och hjärtat spritter av vårglädje.
    Ha en skön lördagkväll och tack för alla uppmuntrande kommentarer hos mig. Det värmer ända in i hjäretrakten:)
    Charlotta

    SvaraRadera