Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

lördag 13 mars 2010

Ett år sedan...

...jag tog den här bilden. Vi hade faktiskt lite snö då, men idag uppskattar jag snödjupet, där vintergäcken växer till ca 1 m.

Solen värmer riktigt gott, har suttit ute på balkongen med en kopp te. Nu känns det att våren är på väg!
Tog en bild på vår gulbladiga fläder. Knopparna börjar svälla!

Ha en fortsatt bra dag!

5 kommentarer:

  1. Här smälter snön lite varje dag - idag har vi haft sol så då tar det bra. Men vintergäcken har jag inte heller sett, bara en och annan snödroppe än så länge. Häftiga knoppar!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Nog har vi haft fint väder idag men inte så pass att man kan se några blommor. Vi får vänta lite till. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Solen har värmt skönt här idag, men det lär dröja innan några blommor syns till. På tok för mycket snö än, men vi är iallafall på väg åt rätt håll!
    Ha en trevlig lördagkväll / Margot

    SvaraRadera
  4. Vilka härligt vårliga bilder!
    Visst känns snödjupet som 100 meter ännu - vad det går SAKTA med snösmältningen! Mina vintergäck bor också någonstans under 30- 40 cm snö!/Anja

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för kommentar hos mig!
    Denna vinter har varit extrem, både med snö och kyla. Vi har hur mycket snö som helst kvar.

    SvaraRadera