Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård

Jag vill gärna dela med mig av mina drömmar om och bilder från min trädgård
Längtan efter vår

måndag 1 mars 2010

Ett par övervintrare

Idag har det varit busväder med snö och blåst. Inte fick man några vårkänslor precis. Två gånger har jag skottat av garageinfarten och entrégången. Men vallen som snöplogen fixade fick maken ta hand om.    
Visar bilder på två av mina 'övervintrare' Eucomis Bicolor och en annan Eucomis ev. Twinkle Stars (den lila).
Köpte den i en vanlig blomsterhandel och fick inget namn på den. Tyvärr blommade den lila inte förra sommaren, jag tror att det var för regnigt!
         
 Ha en skön kväll!     
         
        

3 kommentarer:

  1. Men, gud vad läcker!!! Ser ut som en sorts lilja. Fantastiskt fina!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att hitta en "nära bloggare". Då kanske vi kan ses o titta på varandras trädgårdar när det här buseriet med snön tar slut=). /Knatten

    SvaraRadera
  3. Förresten, jag har en till blogg som bara handlar om trädgård. http://rosorpaklippan.tradgardsblogg.se/

    /Knatten

    SvaraRadera